راهکار هایی در هوای سرد برای نگهداری خودرو

دانستنیهایی در مورد نگهداری خودرو

دانش فنی خودرو

راهکار هایی در هوای سرد برای نگهداری خودرو

۱- شیشه جلو اتومبیل را با کرم پس از اصلاح صورت تمیز کنید.

اگر پنجره‌های ماشین شما همیشه بخار گرفته و تار است، کافیست از کرم‌های نرم‌کننده پوست صورت استفاده کنید. یک لایه از کرم را به روی شیشه داخل ماشین بکشید. با این کار، یک مکانیسم ضد بخار به روی شیشه ایجاد می‌شود و می‌بینید که تصویر بسیار شفاف‌تر از قبل خواهد شد!

در آخر باید بگوییم که نیازی هم به صرف هزینه بالا برای خریداری یک افتر شیو گران قیمت نیست، چرا که ارزان‌قیمت‌ترین کرم هم این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

۲- آینه‌های بغل را با کیسه‌های پلاستیکی بپوشانید.

همه افراد به پارکینگ سر پوشیده دسترسی ندارند و همین موضوع، باعث می‌شود که پس از پایان یک شب برفی خودروی خود را یخ‌زده و پوشیده از برف ببینند. پوشاندن تمام خودرو کار سختیست ولی در مورد آینه‌ها خیر. کافیست با کیسه‌های پلاستیکی و یک کش، سطح آینه را به طور کامل بپوشانید. پس از روشن کردن ماشین و آماده شدن برای حرکت، کیسه‌ها را خارج کرده و از آینه کاملا شفاف لذت ببرید.

۳- از ضد عفونی کننده‌های دست برای کلیدها استفاده کنید.

هوای محیط که به یک حد مشخصی از سرما برسد، باعث اختلال عملکرد قفل‌های خودرو و در نتیجه، گیر کردن کلیدها می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد این موقعیت آزار دهنده، کلیدها را کمی به کرم ضد عفونی کننده دست آغشته کنید. الکل موجود در این محصولات باعث رفع یخ‌زدگی قفل‌ها می‌شود.

۴- تیغه‌های شیشه پاک‌کن را درون جوراب‌های قدیمی خود قرار دهید.

استفاده مفید از ابزار و وسایل بلا استفاده نه تنها بد نیست، بلکه در اکثر مواقع بسیار کارآمد و مفید بوده و هست. تیغه‌های شیشه پاک کن در سرما و در اثر پوشیده شدن از برف دچار مشکل می‌شوند و برای این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم از جوراب‌های قدیمی خودتان استفاده کنید. جوراب‌ها را بر روی تیغه‌ها بکشید تا تاثیر مفید آنها را در زندگی‌تان بیش از پیش حس کنید!

۵- پس از پارک ماشین، شیشه جلو را با یک قالیچه بپوشانید.

زمانی که ابرهای طوفانی را دیدید، یک قالیچه قدیمی، فرش، یا حتی یک زیلوی کهنه را به روی جلوی ماشین خود بکشید. پس از پارک کردن خودرو، زیلو را به طور کامل به روی شیشه جلوی ماشین بکشید تا از چسبیدن برف و یخ زدگی آن جلوگیری کنید. حتی از این راهکار می‌توانید در بوران‌های ناگهانی در جاده هم استفاده کنید.

۶- با یک سکه کوچک تایرها را چک کنید.

در زمان رانندگی به روی برف و یخ، مهم‌ترین فاکتور سر نخوردن خودرو تایرها هستند. در واقع آج‌های موجود در تایر باعث می‌شوند که خودرو به نرمی به روی سطح لغزنده حرکت داشته باشد. برای تست تایر هم راهکار ساده‌ای وجود دارد و آن، استفاده از یک سکه است. با قرار دادن آن به روی شیار آج و فشار دادن به داخل، می‌توانید میزان آمادگی تایر خود را برای حرکت به روی برف بسنجید. اگر نصف سکه به داخل رفت مشکلی وجود نخواهد داشت ولی در غیر این صورت، باید به فکر تعویض تایر باشید.

۷- جوراب‌هایتان را به روی کفش بکشید تا لیز نخورید.

گیر کردن در برف با کفش‌های نامناسب یکی دیگر از معضلاتی است که برای هر کسی امکان رخ دادن دارد. مورد شماره ۴ را به خاطر دارید؟ همان جوراب‌ها را به روی کفش خود بکشید تا از لیز خوردن ناگهانی جلوگیری کنید.

۸- از اسپری آشپزی برای درها استفاده کنید.

در کاهش دما، درها هم مثل قفل‌ها بر اثر یخ‌زدگی آسیب می‌بینند و گیر می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق ناخو‌ش‌آیند از اسپری‌های چرب‌کننده مخصوص آشپزی می‌توانید استفاده کنید. پیش از شروع طوفان مقداری از اسپری را به گوشه‌های در بکشید. اسپری در اینجا همانند روان‌کننده عمل می‌کند و باعث سخت‌تر شدن حالت گرفتن یخ خواهد شد.

۹- کارت اعتباری بلا استفاده خود را برای خراشیدن یخ به کار ببرید.

زمانی که شیشه جلوی ماشین دچار یخ‌زدگی می‌شود، یکی از ابزارهای بسیار مفیدی که می‌تواند در این موقعیت‌ها به شما کمک کند، کارت اعتباری، کارت هدیه یا حتی کفگیر پلاستیکی بلا استفاده شماست. با این کارت‌ها شما می‌توانید یخ‌ها را بخراشید تا دید بهتری داشته باشید. دقت داشته باشید که کفگیر فلزی باعث آسیب به شیشه می‌شود، بنابراین حتما از جنس پلاستیکی آن استفاده کنید.

۱۰- از خاک مخصوص گربه به عنوان رطوبت‌گیر استفاده کنید.

یکی از بهترین مواد برای جلوگیری از ایجاد بخار و رطوبت در خودرو، خاک مخصوص گربه است. این نوع خاک‌ها به سادگی رطوبت را به خود جذب می‌کند و باعث جلوگیری از ایجاد بخار به روی شیشه می‌شود. کافیست مقداری از آن را درون دو جوراب بریزید و در خودرو قرار دهید.

۱۱- برف‌های سقف ماشین را با جاروی Tشکل پاک کنید.

در زمستان، بارش برف و تلمبار شدن آن به روی سقف ماشین کاملا اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم همیشه یک جاروی Tشکل (با فرچه‌های نرم جهت جلوگیری از ایجاد خط و خش) در خودرو برای زدودن برف‌ها داشته باشید. اول از همه سقف را کاملا تمیز کنید و پس از آن مناطق پایین‌تر را پاک کنید.

۱۲- همیشه مقداری شن و خاک در صندوق عقب ماشین خود داشته باشید.

اگر رانشگرهای خودروی شما چرخ‌های عقب هستند، سعی کنید حین رانندگی در برف با قرار دادن کیسه‌های شن و خاک ۱۷ کیلوگرمی وزن عقب ماشین را بیشتر کنید تا چرخ‌ها اصطکاک بیشتری با زمین داشته باشند. این موضوع از گرفتاری و درجا چرخیدن چرخ‌ها در برف جلوگیری می‌کند. اما برای خودروهای دیفرانسیل جلو کاملا عکس این مورد صدق می‌کند و نباید عقب ماشین را سنگین کرد.

۱۳- از کفپوش ماشین برای خروج از گرفتاری چرخ‌ها استفاده کنید.

گاه شرایطی ایجاد می‌شود که چرخ‌ها درون یک گودال کوچک برفی گیر می‌کنند و به صورت درجا می‌چرخند. در این مواقع یکی از بهترین راهکارها، قراردادن قطعه‌ای مقوا یا حتی کفپوش‌های ماشین در زیر لاستیک برای ایجاد اصطکاک است. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید مقداری خاک هم به روی کفپوش بریزید تا ماشین راحت تر از موقعیت بد خود خارج شود.

۱۴- شیشه شوی خود را بسازید.

در زمستان خواه ناخواه مصرف مایع شیشه شوی بیشتر می‌شود. اما وقتی می‌توان با مواد موجود در منزل شیشه شوی دست‌ساز خود را بسازید، چرا هزینه اضافه برای خرید یک محصول صنعتی کنید؟

از این طریق شیشه‌شوی خود را بسازید: اول از همه یک بطری بزرگ را از آب پر کنید. سپس یک قاشق سوپ‌خوری مایع ظرف‌شویی، نصف فنجان سرکه و چند قطره رنگ خوراکی آبی را با آب ترکیب کنید. برای جلوگیری از یخ‌زدگی احتمالی محلول، یک فنجان الکل ایزوپروپیل هم به آن اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای آزمایش مقاومت در برابر سرما، محلول را در فضای باز بگذارید و نتیجه را مشاهده کنید. اگر آزمایش‌تان شکست خورد الکل بیشتری را به آن اضافه کنید و سپس از اطمینان از دوام، آن را در خودروی خود قرار دهید.

۱۵- خودروی خود را در جهت شرق پارک کنید.

شب‌ها ماشین را به سمت شرق پارک کنید تا حین طلوع آفتاب، خورشید تابش بیشتری به روی ماشین داشته باشد و نهایتا برف بیشتری را ذوب می‌کند.

منبع snapp.ir

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

mohamad milan
ساعت18:30---13 آذر 1395
خودرو ندارم ولی یاداشت میکنم













وب خوبی داری انصافا


پاسخ:سلامت باشیییی


کوثر رستمی
ساعت17:41---4 آذر 1395
سلام
وب بسیار خوبی دارید امیدوارم همیشه موفق باشید
پاسخ:سلامت باشید همچنین


fatima81
ساعت11:31---18 آبان 1395
اگر پنجره‌های ماشین شما همیشه بخار گرفته و تار است، کافیست از کرم‌های نرم‌کننده پوست صورت استفاده کنید. یک لایه از کرم را به روی شیشه داخل ماشین بکشید. با این کار، یک مکانیسم ضد بخار به روی شیشه ایجاد می‌شود و می‌بینید که تصویر بسیار شفاف‌تر از قبل خواهد شد


اسم کرمش چیه
پاسخ:کرم‌های نرم‌کننده پوست فکر کنم هرنوع کرمی باشه


fatima81
ساعت11:28---18 آبان 1395
۷- جوراب‌هایتان را به روی کفش بکشید تا لیز نخورید


بازم نمیدونم چه ربطی به {دانستنیهایی در مورد نگهداری خودرو}داره
پاسخ:اگه تو برف گیر کردین توانایی حرکت تو برف و داشته باشید برای کمک و غیره


fatima81
ساعت11:25---18 آبان 1395
۷- جوراب‌هایتان را به روی کفش بکشید تا لیز نخورید


اینجا برف نمیاد

چیکار کنم
پاسخ:دعا کنید برف بیاد^_^


لیلا
ساعت22:09---19 شهريور 1395
وبت جالبه موفق باشید

گیلاس آبی
ساعت20:54---14 شهريور 1395
به قول دوستی که بالا نظر دادن
وبتون خوبو مفیده اما من تعمیرات علاقه ندارم

موفق باشید

پاسخ: خیلی ممنون


✿TÅℛÅℕℰℋ✿
ساعت11:25---13 شهريور 1395
وبت خوبه ولی به تعمیرات علاقه ندارم......موفق باشی
خیلی ممنونم بابت نظرتون


دلشکسته
ساعت18:26---11 شهريور 1395
وقتی شیشه میشکنه صدا میده و اونی که شکوندتش برای جمع کردنش زخمی میشه ،به یاد دل که بی صدا میشکنه تا اونی که شکوندتش زخمی نشه

وبت عالی
پاسخ:ممنوننننمممممممم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 11 شهريور 1395برچسب:زمستان,

] [ 18:4 ] [ ǞɱiЯ৸ΦsęiП ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه